Monday, April 6, 2009

چهار ماه حبس تعلیقی برای یک فعال کارگری در آذربایجان

چهار ماه حبس تعلیقی برای یک فعال کارگری در آذربایجان

چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱٣٨٨ - ۱ آوريل ۲۰۰۹

ساوالان سسی : شعبه ششم دادگاه تجدید نظر آذربایجان شرقی به ریاست قاضی ایمانی طی حکمی محمد جراحی، از فعالین کارگری آذربایجانی را به چهار ماه حبس تعلیقی محکوم نمود.

جراحی پیش تر به چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که بدنبال اعتراض نقی محمودی وکیل مدافع نامبرده به حکم صادره، پرونده به شعبه ششم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجانشرقی ارجاع شد. دادگاه تجدید نظر نیز پس از مطالعه پرونده طی حکمی در اسفند ماه ۸۷ ، جزای چهار ماه حبس تعزیری جراحی را به مدت دو سال به حالت تعلیق در آورده است.

پیش از این شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی علی اکبری در سال ۸۶ این فعال کارگری را در رابطه با توزیع نشریه ای مرتبط با حقوق کارگران و به اتهام تبلیغ علیه نظام به چهارماه حبس تعزیری محکوم کرده بود. در پی صدور این حکم، جراحی در ۳۰ شهریور ۸۷ در تبریز دستگیر شد. مامورین اجرای احکام پس از دستگیری او را به زندان تبریز منتقل نموده و اعلام کردند که حکم چهار ماه او قطعی شده است. این در حالی بود که حکم دادگاه بدوی به نامبرده ابلاغ نشده بود و حق اعتراض به حکم از او سلب شده بود.بدنبال اعتراض وکیل مدافع او به این روند قضایی، پرونده به شعبه تجدید نظر استان ارجاع و جراحی پس از تحمل ۲۰ روز بازداشت موقت از زندان تبریز آزاد شد.

گفتنی است محمد جراحی از فعالین کارگری آذربایجان می باشد و به دلیل بازداشت در شهریور ۸۷ از محل کارش اخراج شده است.

No comments:

AZERBAYCAN XALQİNİN İSTEKLERİ HANGİ KANALDAN YERİNE YETİRİLE BİLİR?