Wednesday, January 14, 2009

www.sehnazgulami.blogspot.com imza kampaniyasi


Turkiye ve guney Azerbaycanli arkadaslarimizin terefinden "sehnaz gulami"nin azadligi icin imza kampanyasi,lutfen qatilin:




www.sehnazgulami.blogspot.com

Monday, January 12, 2009

XEBERLER(QAYNAQ:SOLGUNAZ.COM,SAVALANSESI.COM)

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان ماکو
21 دی 1387
بر اساس گزارشهای رسیده زندانیان سیاسی بار دیگر در زندان ماکو دست به اعتصاب غذا زده اند. 21 زندانی سیاسی که در زندان ماکو به سر می برند از شش روز قبل در اعتراض به اقدامات دادگستری آذربایجان غربی، عدم رعایت حقوق و عدم اعطای مرخصی دست به اعتصاب غذا زده اند و وضعیت جسمی و سلامتی سه تن از زندانیان اعتصاب کننده وخیم میباشد.
.طی هفته‌های اخیر مسئولان زندان ماکو باانتقال دهها نفر از زندانیان سیاسی به محل بسیار نامناسب، آنها را با فشار و نوعی شکنجه و وضعیتی تحمل‌ناپذیر مواجه نموده‌ اند
این اقدام دولت به دنبال اعتصاب غذای ماه‌های گذشته زندانیان سیاسی صورت گرفته و با این اقدام تنبیهی، زندانیان در مکان جدید از وسایل گرمازا و آب گرم برای استحمام محروم شده اند. گفته می‌شود بسیاری از آنها دچار بیمارهای عفونی و سرمازدگی و آنفولانزا شده‌اند که از نظر رسیدگی‌های درمانی و پزشکی با مضایق جدیدی روبرو گردیده‌اند

*************************
]

توقیف نشریه دانشجویی آذربایجانی "خلج" در دانشگاه یزد
شنبه ۲۱ دی ۱٣٨۷ - ۱۰ ژانويه ۲۰۰۹ساوالان سسی: نشریه ترکی-فارسی "خلج" در دانشگاه یزد توقیف شد.این نشریه به اتهام قومیت گرایی و پان ترکیسم در مقالاتی که در خصوص مسائل آذربایجان و ترکهای ساکن ایران نوشته شده بودند به کمیته ناظر احضار شده است و در دومین شماره خود به طور دائم توقیف شد.به گزارش منابع دانسجویی در چند سال گذشته فشار بر نشریات دانشجویی مدافع هویت آذربایجانی در دانشگاهها افزایش یافته است به گونه ای که در طی ماههای اخیرنشریات دانشجویی ترکی-فارسی اولوس، نسیم، آراز، اؤزلوک، اویانیش ،ستارخان،کیملیک ،یولداش ،یاغیش ،آیدین گله جک،قیبچاق،گونش،یارپاق،تلنگر ،چنلی بئل،یاشیل یول،آنا یوردو،سحر ،آچیق سوز، سایان و بولود به دستور مقامات دانشگاههای ایران توقیف یا
*********************************
اعتصاب کارگران سیمان هگمتانه ی همدان
کارگران سیمان هگمتانه ي همدان به دلیل عمل نکردن قول های مسئولان و عدم پرداخت حقوق و مزایای به تعویق افتاده ی خود دست به اعتصاب زدند و از روز دوشنبه 16 دي دست از كار كشيده و با دادن شعارهایی مانند «امام زمان ما مظلومان را دریاب» از مسئولان و اداره ی کار و امور اجتماعی خواستند که نسبت به کارگران اقدامات مثبتی انجام دهد و یک درصد از قول های داده شده را عمل کنند. به گفته ی این کارگران بیش از نیمی از سیمان تولیدی توسط این کارخانه وارد بازار نمی شود و در انبارهای واقع در ورودی شهر و ابتدای روستای قاسم آباد نزدیک شهرک مدنی انبار میشود. شایان ذکر است که حقوق چهار ماهه ی این کارگران به همراه بن رمضان و سایر مزایا هنوز پرداخت نشده است.
*********************************
به تاراج بردن اموال دست فروشان توسط نیروهای شهر داری در همدان
هر گاه از اطراف میدان امام همدان و خیابانهای منتهی به آن مثل اکباتان ،بابا طاهر، شهدا و شریعتی عبور کنیم اولین و عمده ترین و البته معمول ترین صحنه ای که چشم هر عابری را به خود جلب می کند هیاهو و شلوغی دست فروشان می باشد . عده ای مواد غذایی مثل میوه و.. و عده ای دیگر پوشاک و.. میفروشند از هر سنی در این جمعیت دستفروشان دیده می شوند از کودک 5 ساله که با سماجت و التماس به پدر و مادر بقیه ی همسن و سال هایش اسباب بازی می فروشد تا پیر مرد سالخورده که حتی برای گفتن قیمت و فروختن وسایل کهنه اش رمقی ندارد. این جماعت که تعدادشان هم کم نیست به این وضع عادت کرده اند و توقع کمک از کسی و یا نهادی و یا دولت ندارند و راضی اند که می توانند لقمه ای نان حلال کسب کنند . اما نكته قابل تامل اينجاست كه مسوولان به رغم حل نكردن هيچ گونه مشكلي از اين مردم دردمند با تمهيدات و بهانه هاي مختلف مانع كار انها هم ميشوند . گاه و بی گاه ماموران شهرداری به دستفروشان یورش برده و تمام اموال ناچیز آنها که در واقع تمام سرمایه ی آنهاست را جمع می کنند و در ماشینهای شهرداری می ریزند و بهانه شان سد معبر کردن دستفروشان است. آنها بارها و بارها از این موضوع شکایت کرده اند و به شهرداری برای پس گرفتن اموالشان مراجعه کرده اند اما هر بار ماموران شهرداری اموال به تاراج رفته ی آنها را که با زور می گیرد به هیچ مرکزی تحویل نمی دهد و در بین خودشان تقسیم می کنند و دستفروشان نیز به جرم سد معبر کردن حق اعتراض ندارند , زیرا هیچ ارگانی اصلا رسیدگی نمی کند و در واقع نمی دادند که تمام سرمایه ی خود را از چه کسی باید پس بگیرند . البته از چند سال قبل قرار بود که محلی برای دستفروشان قرار داده شود تا این قشر فقیر نیز آبرومندانه کار کنند, اما تا کنون عملی نشده و هیچ سازمانی از آنها حمایت نمی کند هیچ بلکه اندک سرمایه ی آنهارا نیز ظالمانه به تاراج می برند.
*********************************
ادامه اعتراضات کارگران شرکت "نیپک" همدان
کارگران شرکت "نیپک" همدان دستمزد معوقه 1 ماه خود را دریافت کردند، اما در اعتراض به عدم پرداخت تمامی مطالباتشان ساختمان مدیریت شرکت را محاصره کردند.
بر اساس وعده های که مسئولین شرکت مذبور به کارگران داده بودند، قرار بود 4 ماه دستمزدهای معوقه آنان روز دوشنبه 16 دی ماه پرداخت شود، اما تنها یک ماه آن از سوی شرکت پتروشیمی هگمتانه پرداخت شده و مدیریت شرکت"نیپک" از عمل به تعهداتشان خودداری کردند.
کارگران شرکت "نیپک" همدان ساختمان مدیریت شرکت را چندین ساعت محاصره کرده و اعلام نمودند از روز شنبه 21 دی ماه اعتراضات خود را شدت خواهند بخشید.
*************************************
کارگران فرنخ و مه نخ در معرض آسيب هاي جدي قراردارند
1387/10/14
کارگران اين واحد صنعتي در بدترين شرايط به سر مي برند و بر اثر فشار زندگي در معرض آسيب هاي اجتماعي قرار دارند.
"عيدعلي کريمي" گفت: اين کارگران سه ماه حقوق خود را دريافت نکرده اند و با مشکلات اقتصادي زيادي دست و پنجه نرم مي‌کنند يکي از کارگران اين واحد گفت: از زمان واگذاري اين کارخانه به بخش خصوصي مشکلات زيادي شروع شد که علت اصلي آن ناتواني مديران بودوي افزود: حتي سفر رياست جمهوري به استان قزوين که به واگذاري دوباره فرنخ و مه‌نخ به بخش خصوصي جديد و تغيير مديريت کارخانه انجاميد؛ چاره گشا نبوداين کارگر تاکيد کرد: درحال حاضر تعداد کارگران اين واحد از 8 هزارو 325 نفر نفر به 540 نفر تقليل يافته است وي بابيان اينکه اين واحد صنعتي در هر روز 38 تن ظرفيت توليد دارد؛ گفت: متاسفانه در حال‌حاضر اين ظرفيت به 6 تن در روز کاهش يافته استگفته مي‌شود هم اکنون تعداد 315 نفر از کارگران فرنخ و مه‌نخ تحت پوشش بيمه بيکاري قرار گرفته‌اند
************************************

كارگران پوشينه بافت قزوين 6 ماه است حقوق دريافت نكرده اند
۱۳۸۷/۱۰/۱۳
يك فعال كارگري پوشينه بافت قزوين گفت:” كارخانه الان وضع مناسبي ندارد.حدود 6 ماه است كه كارگران حقوق دريافت نكرده اند و وضعيت آنان بلاتكليف است.كارفرماي كارخانه به دنبال وام است كه از اين طريق بتواند حقوق را پرداخت كند اما به دليل بدهي هاي زياد به او وام داده نميشود.همه با هم متفق القول هستند كه اداره اين كارخانه كار اين فرد نيست.كارگران بلاتكليف هستند كه بالاخره كارخانه را ميخواهند از اين فرد بگيرند و به كسي ديگري بدهند يا نه!كارگران با هزار بدبختي دارند زندگي ميكنند. يك كارفرماي نفهم كه هيچ چيز نميفهمد اصلا اهمتي و توجهي به وضعيت كارگران نميدهد. بارها به مسئولين مراجعه كرده ايم و گفته ايم كه اين كارفرما فقط دارد كارگران را اذيت ميكند اما اهميتي نميدهند و اين وسط فقط كارگران هستند كه سرخ و سفيد شده و عذاب ميكشند. ما معتقديم كه اين كارفرما حتي اين وام را هم براي خودش ميخواهد بگيرد و نه براي كارگران. هدفش اين است كه از مكان و زمين كارخانه سواستفاده كند چون اين كارخانه زمين خوبي دارد.18 هكتار زمين دارد و هر چهار طرفش خالي است و ميتواند اين زمينها را بالا بكشد وقتي چنين سودي را ميبرد معلوم است كه اصلا به فكر كارگران نيست. بارها كارگران دست به اعتصاب و اعتراض زدند اما با دستگيري و زندان كارگران را ترساندند و كارگران بنده خدا ديگر جرات حرف زدن ندارند ,كارگران كه جرات نميكنند مسئولين هم كه دلسوز نيستند و بيخيال هستندكارخانه هاي نساجي مثل كارخانه ما يك مديريت ذيصلاح نياز دارد چون به شدت بحراني هستند و چنين كارفرمايي كه اصلا صلاحيت ندارد كارخانه را به بحران كشانده است.اين فرد قبلا جو و گندم از خارج وارد ميكرد و اصلا تجربه اداره كارخانه را ندارد الان هم بيشتر دنبال همين كارها است و تمام تلاشش اين است كه صاحب كارخانه شود براي چپاول بيشتر.اصلا به فكر رشد اقتصاد نيست.الان به طور ميانگين هر كس 10 ميليون تومان از اين كارخانه طلب دارد. ما به مسؤلين بيمه هم مراجعه كرده ايم ميگويند صبر كنيد ببينيم چه ميشود.
***************************************
کارگران کارخانه قند ارومیه بیکار شدند
یازدهم دی 1387, بوسيله ى شهرام
حدود 200 نفر از کارگران کارخانه قند ارومیه به دلیل نبود نقدینگی بیکار شدند.
مدیران کارخانه قول داده اند به محض بهبود وضعیت نقدینگی کارخانه، حقوق کارگران را پرداخت کنند اما کارگران، امید چندانی ندارند. 2 سال پیش نیز کارخانه ارومدشت ارومیه به علت کمبود نقدینگی تعطیل شده و کارگران آن بیکار شده بودند. آن زمان هم اعلام شده بود که کارگران کارخانه به محض بهبود وضعیت، حقوق عقب افتاده خود را دریافت خواهند کرد اما تاکنون هیچ گونه حقوقی به کارگران پرداخت نشده است. کارگران ارومدشت طی این 2 سال از بیمه بیکاری استفاده می کردند اما اکنون مدت بیمه بیکاری آنها هم پایان یافته و هنوز بلاتکلیف هستند. به همین دلیل پیش بینی می شود چنین سرنوشتی در انتظار کارگران کارخانه قند ارومیه باشد.
***************************

کارگران مجتمع صنعتی "شمال غرب" تبریز دست به اعتصاب زدند
29/ 2008/12
9 دی 1387
پیام - بیش از 300 تن از كارگران مجتمع صنعتی "شمال غرب" تبریز که تولیدكننده قطعات خودرو می باشد، در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه و حق بیمه خود دست از کار کشیده و در داخل کارخانه اقدام به تجمع نمودند.
کارفرمایان مجتمع صنعتی "شمال غرب" تبریز چندین ماه دستمزدهای معوقه کارگران این شرکت را پرداخت نکرده و از رسیدگی به وضعیت بهداشتی و رفاهی شرکت خودداری می کنند.
كارگران مجتمع صنعتی "شمال غرب" خواستار رسیدگی مسئولین دولتی به مشکلاتشان شده و اعلام کرده اند تا دستیابی به خواستها و پرداخت مطالبات معوقه خود به اعتصاب ادامه خواهند داد.
********************************
تعطیلی كارخانه كاغذسازی مراغه و مرخصی اجباری برای تمامی کارگران
9 دی 1387
29/ 2008/12
پیام: كارخانه كاغذسازی مراغه به دلیل عدم پرداخت بدهی به اداره برق، تعطیل و تمامی کارگران این واحد به مرخصی اجباری فرستاده شدند.
گفته می شود که مدیران كارخانه كاغذسازی مراغه 76 میلیون تومان بدهی خود به اداره برق را پرداخت نکرده و این اداره نیز برق کارخانه را قطع کرده است.
به دنبال این وضعیت مدیران كارخانه كاغذسازی مراغه 300 کارگر خود را تا روز 19 دی ماه به مرخصی اجباری فرستاده اند.
***************************************
تجمع یک هزار کارگر شرکت "فرنخ و مه نخ و نازنخ " قزوین
حدود یک هزار کارگر کارخانه‌های "فرنخ و مه نخ" و "نازنخ"، قزوین با آتش زدن لاستیک جاده بین‌المللی این استان را بسته و دست به تجمع زدند.
کارگران کارخانه‌های "فرنخ و مه نخ" و "نازنخ"، 3 ماه دستمزدهای خود را دریافت نکرده و مدیران این شرکتها پرداخت دستمزد کارگران را به سال آینده موکول کرده اند.
تجمع کارگران کارخانه‌های "فرنخ و مه نخ" و "نازنخ"، که ساعتها به طول انجامید بدون پاسخگویی مسئولان پایان یافت.
********************************

درخواست انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجانی در ایران - آداپ
، از مجامع بین المللی جهت توجه به وضعیت مهندس عبداله عباسی جوان و حسین حسینی دو مدافع هویت آذربایجانی در زندان اوینارگانهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران فعالین مدنی آذربایجان را که از طرق مسالمت آمیز خواهان رفع تبعیض می شوند و یا به برگزاری مناسبتهای ملی خود می پردازند بازداشت می کند. آنها در زندان شکنجه شده و با متهم شدن به فعالیت علیه امنیت ملی از حق داشتن وکیل نیز محروم می گردند. انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجانی در ایران٬ آداپ٬ می خواهد توجه نهادهای حامی حقوق بشر و دولتها را به وضعیت مهندس عبدالله عباسی جوان و خواهرزاده او حسین حسینی در زندان اوین جلب کند که ۴۵ روز است بدون داشتن حقوق اولیه یک زندانی، از جمله حق بر خورداری از وکیل و ملاقات با خانواده در بند ۲۰۹ زندان اوین تهران تحت بازجویی مأموران وزارت اطلاعات ایران قرار دارند.
مهندس عبدالله عباسی جوان استاد معماری دانشگاه شهیدرجایی تهران و حسین حسینی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشکده رازی اردبیل دو فعال مدافع هویت آذربایجانی در ایران هستند که از روز پنجشنبه ۲۳ آبان ۸۷ درهنگام شرکت در مراسم سالگرد ستارخان (سردار ملی و مبارز دوره مشروطیت) در شهر ری دستگیر و به همراه هشت آذربایجانی دیگر به بند ۲۰۹ زندان اوین که در اختیار وزارت اطلاعات ایران است فرستاده شدند.این دو فعال بازداشت شده در خطر شکنجه و يا ساير انواع بد رفتاري قرار دارند.
پیگیریهای مداوم خانواده آنها جهت اطلاع از وضعیتشان تا کنون هیچ نتیجه ای نداشته است. مأموران امنیتی بستگان این فعالین را تهدید کرده و آنها را از پیگیری پرونده از طریق مراجعه به دادگاه برحذر داشته اند.در طول این چهل و پنج روز تنها ارتباط این زندانیان با خانواده شان مکالمه تلفنی کمتر از یک دقیقه عبدالله عباسی جوان با برادرش در روز دهم ( یکشنبه ۳ آذر- ۲۳ نوامبر) بازداشت بوده است. به گفته دو زندانی سیاسی دیگر آذربایجانی که به تازگی از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شده اند عبدالله عباسی جوان به آنها گفته است که از روز ۲۳ آذر در اعتراض به بازداشت غیر قانونی و محرومیت از حقوق اولیه یک زندانی مجبورا" دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجانی در ایران٬آداپ٬ بر این عقیده است که در ایران زندانی کردن و سرکوب فعالین مدنی آذربایجانی به صورت برنامه ریزی شده درجریان است.آداپ، مراتب نگرانی عميق خود را نسبت به ادامه اعتصاب غذا مهندس عبداله عباسی جوان که نشان دهنده شرايط نامناسب وی در زندان است اعلام می دارد و به جامعه جهاني متوسل ميشود که از دولتمردان جمهوری اسلامی بخواهند تا شرايط حبس اين زندانيان را مطابق با عهدنامه های بين المللی ضمانت کنند، امکان دسترسی بدون قيد و شرط به وکيل، ملاقات با خانواده را برای اين فعالان فراهم نموده و از ادامه نگهداری بلاتکلیف آنها در بازداشتگاهها خودداری نمایند.
ADAPP'S APPEAL TO INTERNATIONAL ORGANISATIONS TO SAFEGUARD
HUMAN RIGHTS OF TWO AZERBAIJANI PRO-IDENTITY PRISONERS OF CONSCIENCE IN IRAN
Civil and cultural activists of the Azerbaijani population in Iran continually suffer from arbitrary detentions by security and judiciary authorities of the Islamic Republic of Iran. These activists only use peaceful ways in their demand for the eradication of discrimination or rebuild their national identity. During their detentions, they are usually tortured and are also denied of the right of access to a lawyer through the arbitrary charge of "undermining national security."
Both Mr. Abbasi Javan, architect by profession and a lecturer in the University of Shahid Rajai, and Mr. Huseyn Huseyni, the former president of Students Union in the University of Razi, Erdebil (Ardebil), were arrested in Rey on Thursday 14 November 2008. The arrest took place when they were participating in the anniversary of Settar Khan (national hero of Azerbaijan leading the constitutional movements in 1906-14) together with 8 other Azerbaijani activists but these two were transferred to Section 209 of Evin prison, which is ruled by Iran Intelligence Service.
All the efforts of the family members of these two prisoners of conscience have been in vain to establish their whereabouts. Instead, they were intimidated by security agents and were asked to stop referring to courts of justice. Since 14 November the only communication between the victims and their family members has been a less-than 1 minute telephone call by Abdulla Abbasi Javan to his brother on the 10th day of the detention. According to the statement by two Azerbaijani prisoners of conscience recently released from Section 209 of Evin prison, Abdulla Abbasi Javan had informed them of entering to a hunger strike on his 23rd day of detention (12 December 2008) as the last resort to protesting to the illegal detention and for being deprived of his basic human rights as a prisoner.
The ADAPP is confident that the detentions are arbitrary. The signs are clear that the internal channels for restoring the human rights of these two prisoners of conscience have been exhausted as judicial authorities are failing to respond to their family members; owing to strict disinformation, they were most probably tortured physically and psychologically during interrogations; and now the hunger strike by Mr. Abbasi.
The ADAPP (Association for the Defense of Azerbaijani Political Prisoners in Iran) appeals to human rights organizations, governmental organizations and conscientious individuals to rally support to the particular cases of Mr. Abdulla Abbasi Javan and his nephew Mr. Huseyn Huseyni, two prisoners of conscience: In your campaign, please ask the Iranian authorities to end this practice of indefinite detentions and immediately release these two detainees.
**********************************
بيانيه گروهی از دانشجويان دانشگاههاي تهران در اعتراض به افزايش بازداشت فعالين آذربايجان
جمعه ۶ دی ۱٣٨۷ - ۲۶ دسامبر ۲۰۰٨ساوالان سسی: در طی سالهای گذشته و به دنبال جدی تر شدن مطالبات آذربایجانی ها روند برخوردها و اعمال فشار بر فعالین مدنی و مدافعان هویت آذربایجانی سیر صعودی یافته است. فعالین آذربایجانی که اکثرا جزء اقشار فرهنگی همچون نویسندگان ،روزنامه نگاران،دانشگاهیان، شعرا و طبقات مختلف جامعه آذربایجان می شوند در معرض احکام سنگین زندان، تبعید،شکنجه،محرومیت از تحصیل ،اخراج از مشاغل دولتی و... قرار گرفته اند.به همین منظور بیش از ۲۵۰ تن از دانشجویان ترک دانشگاههای تهران ضمن اعتراض به برخورد با فعالین مدنی آذربایجان از جمله مهندس عبدالله عباسی جوان(استاد معماری دانشگاه شهیدرجایی تهران)، با ابراز نگرانی از وضعیت آذربایجان خواهان رفع تبعیضهای فرهنگی و اقتصادی و اجرای سریع اصول ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی مبنی بر حق تحصیل به زبان مادری در مدارس و برابری اقوام و ملل ساکن ایران شدند.در این بیانیه آمده است:بدین وسیله ما امضاء کنندگان این طومار ضمن اعتراض به دستگیریهای گسترده و غیر قانونی فعالین فرهنگی و مدنی آذربایجان، خواستار آزادی هر چه سریعتر این فعالین هستیم. ما دانشجویان دانشگاههای تهران با ابراز نگرانی از وضعیت فعلی آذربایجان، خواهان اجرای هر چه سریعتر اصول ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی، احقاق حقوق فرهنگی-مدنی و رفع تبعیض اقتصادی و سیاسی از آذربایجان میباشیم.1-ناصر سلطانی(دکترای جعرافیای سیاسی)2-ایرج تیموری(دکترای برنامه ریزی شهری)3-زکی(دکترای جهرافیای سیاسی)4-مجتبی جبارپور(ارشد مدیریت بازگانی)5-منصور خیری خواه6-پیمان اسدزاده7-حسن رحیمی8-حسین رحیمی(ارشد شیمی)9-محمد ادبی(کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری)10-حسن اشتری(جعرافیای سیاسی)11-سید عبای مینائی(ارشد برنامه ریزی شهری)12-محمد اکبرپور(برنامه ریزی شهری)13-حسین کریم زاده(دکترای برنامه ریزی روستایی)14-وحید یارانی(برنامه ریزی روستایی)15-ایوب نعمتی(علوم سیاسی)16-سیاوش ایمنی قشلاق(برنامه ریزی روستایی)17-رضا اکرمی(ارشد برنامه ریزی روستایی)18-یاسر زعفری(ارشد برق)19-صدف احدی20-حسن فرجی21-احرام صفری22-کمال ترابی23-قاسم نعمتی24-محمدعلی رحیمی25-هادی محمودزاده26هدی علیزاده27-عبدالوهاب نادری28-شهرام عباس زاده29-حسین شاکری30-یاسرآزادی31-رضا عالی زاده32-ذبیحیان33-علی اصغر کلامی34-احمد حنیفی35-حمید وقاری36-فرهاد شکری37-علیرضا ضابطی38-ابراهیم قلیزاده39-احد عادل خواجه40-محسن فتاحی41-خلیل کوشایان42-مجید اجتماعی43-اشکان جور44-خسرو خانه ای45-فاطمه مهدوی46-دانشی47-بهاره دافرح48-نازیلا انتخابی49-سعیده رحیمی دمیرچی50-سهیلا نصرالهی51-خدیجه مهدی خانلو52-822305453- 8631000154- 863405555-862305456-863306257 -863300758-مهدی مهرنیا59- جواد عبادی60-فرید محسنی اهری61-حسیزاده62-زمانی63-مختاری64-حبیب پور65-ساسان توکل66- 852502667-853302468- محمد حضرتی69-هادی جعفری70-احسان شجاع گل تپه71 - جواد نوشنی72-سجاد مختاری73- صدقیانی74- مهدی صالحی75-حسین فیروزی76-علیرضا کربلایی قره77-مهدی قره داغی78- حامد اکبریان79-سینا جهانبخش80- روشن طالبی81- رامین افروزی82- حمید حیدری83-موسی آشفته84-فرید علیپور قاضی جهانی85-وحید آسایش86-علیرضا محرم زاده87-بابک پاشا جاوید88-آرش سلطانی89-داداشی90-توحید حاجی بابائی91-بازرگانی92- علی مقدسی93-هادی زمانی94-حامد بنی فاطمه95-زهتابیان96-شیرینیزاد97-مصطفائی98-حامد نورانی99-سینا صبوری100-ولی لصل اسکوئی101-حمیدرضا حمیدی102-هادی رائین103-علیرضا ذاکری104-کاظمی105-افکاری106-فرزاد داور دوست107-مسعود سعیدی108-یاسر مختاری109-هادی نفیسی110-اسماعیل جهانی111-شهرام زمانی112-سجاد یامک113-داود صادقیان114-سجاد صدقی115-آذرسیحون116-یاشارمحمدی117-بخشی زاده118-احمد موکی119-علیرضا قالیباف120- ابراهیم انصاریان121-نوروزی122-رضایی123- مجید سجاسی124-افشاری125-کاوه رستمعلیزاده126-عراقی127-محمدی128- حیدری129-احمدی130-علی احمدی131-محمدیان132-منصور خیری زاده133-جواد علی قلی پور134-حامد احمدی135-آراز136-وحدت برزگر137-امیر عباس زاده138-احسان باقرزاده139-غفور علیپور140-آیدین شکری141-جلال جعفرزاده مرادلو142-غلامعلی حسن نژاد143-حسین ستاری144-عسگر عباس زاده145-خدابخش برزگر146-فیض اله پسنده147-هادی حسن زاده148- ستار مددپور149-محسن حبیبی150-آدیگوزل رضایی151-یوسف اعتصامی152-عبدالله صبری153-بابک رضایی154-جعفر جهانبخش رهی155- حسام الدین مراغه ای156-فرهاد رحمانی157-احمد آذریان178-مراد جعفرپور179-مصطفی حمایت خواه180-حسن عرب زاد181-محمد علیپور182-وحید امیدی183-حسین رحیمی184-امیرعلی شهاب185-ابوالفضل مرادی186-یوسف قهرمان آذرآبادگان187-پیمان پور رجب188-عظیم حسن زاده189-صالحی190-جمشید اسمعلی191-مهدی زمانی192-احمد ترابی193-وحید لطفی194-اسماعیل صیامی195-مارال لطیفی196-علی آقاپور197- میثم پور حسن198-کیومرث نصیرزاده199-مسعود رمضانی200-جلال صالحی201-علی شهبازکیا202-محمدی203- احمدی204-رستم خدابخشی205-علی شکیبایی206-حمید رضا رامین207-جعفر قلی زاده208-آزارشی209-رامین حسین پور210-حسین حیدری211-مریم دانشی212-علی مهدی زاده213-حیدر علی زاده214-آدی شیرین مبشری215-اصغری216-جوان217-لاله جهان زاده218-حسین پور احمد219-اکبرحسینزاده220-مهدی تاریوردی221-محمد ضیائی222- جعفر فرضی223-مهدی غریبیان224-داود هاشم پور225-علیرضا فرخ باروقی226 ابراهیم زینالی227-اختای اقدمی228-امین فضلی229-علیرضا بابائی230-حامد وطن جو231- جعفر امانی232-زهرا عبدی233-نسرین عطری234- آمنه اصغری235-نسا قهرمان زاده236-جباری237-پیام خوش کنار238-مهری حاجی آقا پور239-یاشار قاراداغی240-بهنام لطفی241-حسن حسنی242- عباس پور243-توحید سلیمانی244-حاجی پور245-پاکدل246- رحیمی247-محمد تیموری248-هادی علیزاده249-هادی زمانی250-امیری251-اسکوئی252- پیمان احمد پور253-حامد حقیقی254-حمید سیفی255-هادی نقی زاده256-شاهرخ فریدوند257-سینا حاکزاد258- رحیمی259-رادمهر260-یاشار پیری261-غلامی
اسامی امضا کنندگان
http://ifaq.info/browse.php?u=Oi8vaW16YS5ibG9nZmEuY29tLw%3D%3D&b=61
****************************
اخراج بیش از 300 نفر کارگران معدن آغ دره تیکا ن تپه
سه‌شنبه 3 دی 1387 - 23 دسامبر 2008
اخراج فصلی کارگران معدن آغ دره تیکا ن تپه اخراج بیش از 300نفر از کارگران معدن آغ دره تیکان تپه آغاز شد و این تعداد جوان بیکار در این سرمای سخت زمستان راهی تهران و سایر مناطق صنعتی فارس نشین میشوند.
لازم به ذکر است که این افراد از هیچ گونه حقوق و مزایای بیمه بیکاری بهره مند نمیشوند.
معدن آغ دره تیکان تپه بزگترین معدن طلای خاور میانه محسوب میشود که تمامی مسئولان آن اصفهانی و یزدی میباشند.
*****************************پایان پیروزمندانه اعتراضات کارگران کارخانه لاستیک سازی "آرتاویل تایر" اردبیل
بنا به گزارش سایت پیام، اعتراضات کارگران کارخانه لاستیک سازی "آرتاویل تایر" در مقابل استانداری و فرمانداری اردبیل که برای سومین روز متوالی ادامه یافت، پس از دستیابی کارگران به خواستهایشان به پایان رسید.
کارفرمای کارخانه لاستیک سازی "آرتاویل تایر" از روز 17 آذر ماه کارخانه را با بهانه انجام تعمیرات تعطیل و 1200 کارگر این واحد را بیکار کرده بود و کارگران این شرکت طی 3 روز گذشته در مقابل نهادهای دولتی دست به تجمع زدند.
به دنبال اعتراضات کارگران کارخانه لاستیک سازی "آرتاویل تایر"، سرانجام کارفرما از تصمیم خود مبنی بر اخراج 200 تن از کارگران عقب نشینی کرده و کارخانه نیز فعالیت خود را از سر گفته و کارگران بر سر کارهایشان بازگشتند.
**********************************
گزارش و تصاویری از مراسم 21 آذر در لندن - بریتانیا
21-Azer 63-cu il donUmu
http://ifaq.info/browse.php?u=Oi8vd3d3LnNhemEub3JnLnVrL2luZGV4Lmh0bQ%3D%3D&b=61
http://ifaq.info/browse.php?u=Oi8vd3d3LnNhemEub3JnLnVrLzIxYXplci5odG0%3D&b=61/lraport
http://ifaq.info/browse.php?u=Oi8vd3d3LnNhemEub3JnLnVrLzIxYXplci5odG0%3D&b=61/lsekiller
South Azerbaijanis' Association - UK
******************************
گزارش و تصاویری از مراسم 21 آذر در لندن - بریتانیا
21-Azer 63-cu il donUmu
http://ifaq.info/browse.php?u=Oi8vd3d3LnNhemEub3JnLnVrL2luZGV4Lmh0bQ%3D%3D&b=61
http://ifaq.info/browse.php?u=Oi8vd3d3LnNhemEub3JnLnVrLzIxYXplci5odG0%3D&b=61/lraport
http://ifaq.info/browse.php?u=Oi8vd3d3LnNhemEub3JnLnVrLzIxYXplci5odG0%3D&b=61/lsekiller
South Azerbaijanis' Association - UK
**************************
كارگران كارخانه واگن سازي تبريز در بلاتكليفي
آژانس ايران خبر
۱۳۸۷/۹/۱
بنا بر خبر دريافتي از خبرنگار آژانس ايران خبر ,کارگران کارخانه واگن سازی تبریز بیش از 5 ماه است حقوقشان را دریافت نکرده اند، مدت قریب به یک ماه است که هر روز با درهای بسته کارخانه مواجه شده و نسبت به آینده ی شغلی خود و بازگشایی مجدد این کارخانه در بی اطلاعی و نا امنی به سر می برند.
***********************
تجمع کارگران كارخانه "چینی اشكان" در مقابل دادگستری قزوین
جمعی از کارگران کارخانه "چینی اشکان"، به نمایندگی از 150 کارگر این واحد در مقابل دادگستری قزوین دست به تجمع زده و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.
کارگران شرکت کننده در این تجمع ضمن اشاره به اینکه کارخانه چینی اشکان تعطیل و حق و حقوق کارگران پرداخت نشده است، خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود شدند.
لازم به ذکر است که کارگران کارخانه چینی اشکان تاکنون چندین بار در مقابل نهادهای دولتی دست به تجمع زده اند، اما هیچ اقدامی برای رسیدگی به مشکلات و پرداخت مطالبات آنان انجام نشده است

AZERBAYCAN XALQİNİN İSTEKLERİ HANGİ KANALDAN YERİNE YETİRİLE BİLİR?