Monday, December 22, 2008

بمباران سربی مردم زنجان بمباران سربی مردم زنجان







بمباران سربی مردم زنجان




. سرطان در‌زنجان در حال افزايش‌است .این را گفته های مقامات مسوول این شهر نیز گواهی می دهد.علت اصلی این وضع هم کارخانه سرب و روی است که گویا هیچیک از دستگاه های ناظر به توقف فعالیت های اين كارخانه زورش نميرسد. . بنا بر اعلام نظر كارشناسان و متخصصان، ميزان مرگ و مير و ابتلا به انواع بيماري‌ها از جمله سرطان در زنجان روز به روز در حال افزايش است و مسئولان اين كارخانه بايد هرچه سريع‌تر به فكر جابه‌جايي كارخانه به مكاني ديگر باشند. رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان در این مورد می گوید: استانداردهاي لازم زيست محيطي در كارخانه سرب و روي رعايت نشده و امروزه آثار ناشي از آلودگي كارخانه سرب و روي، مردم زنجان را تهديد مي‌كند و بايد پاسخ علمي و كارشناسي در اين زمينه اعلام شود و هيأت مديره اين كارخانه نيز بايد خسارت‌هاي وارده به مردم شهر زنجان را بپردازند. او با اشاره به اينكه مردم زنجان و اهالي روستاي ديزج‌آباد در نامه‌اي خطاب به برخي
سئولان خواستار پلمپ كردن كارخانه و نجات جان هزاران نفر از مردم زنجان شده‌اند، ادامه می دهد: نمي‌دانيم عاملان اصلي احداث اين كارخانه با چه انگيزه و هدفي كارخانه را در آن مكان احداث كرده‌اند و امروز اين افراد بايد پاسخگوي مردم زنجان باشند. به گفته او شهروندان خواستار تعطيلي و جابه‌جايي اين كارخانه هستند و تمامي دستگاه‌هاي ناظر نيز سعي دارند اين دغدغه را حل كنند. اما این که چرا زورشان نمی رسد را باید از زبان دیگران شنید.همان مردمی که هر روز در خطر بیشتری قرار می گیرند و تنها می شنوند:کارخانه مال آقایان است. ماجرا از زبان مديركل حفاظت محيط زيست استان زنجان نيز شنیدنی است: در گذشته به علت عدم شناخت كافي از آن منطقه، كارخانه احداث شده، اما امروزه اين مشكلات به وجود آمده است. اعتراضاتي كه در زمينه تعطيلي يا جابه‌جايي كارخانه سرب و روي مطرح مي‌شود، جنبه عمومي دارد. جواد تارسی می گوید:فلسفه احداث اين كارخانه در 15 كيلومتري شهر زنجان با هيچ عقل سليمي قابل توجيه نيست و وجود آن در اين منطقه به هيچ عنوان با توجه به آلوده كردن هواي شهر، قابل دفاع نمي‌باشد. اما ماجرا ریشه دار تر از این است چرا که حتی اگر کارخانه جابه جا هم شود اثرات زیانبار رسوب شده آن در خاک و آب منطقه به جای مانده است. يكي دیگر از اعضاي شوراي شهرهم می گوید: مردم زنجان در مرگ تدريجي بسر مي‌برند و در معرض بمباران شيميايي آرام قرار گرفته‌اند و هر گونه تاخير در تعطيل يا انتقال كارخانه به مكاني ديگر, نوعي جنايت بشري محسوب مي‌شود. او از دانشگاه علوم پزشكي زنجان خواسته است كه آمار مربوط به بيماري‌هاي خاص از جمله سرطان در زنجان را طي چند سال گذشته اعلام كند.
نان بی کیفیت در زنجان گران شد
گرانی دوباره نان در زنجان موجب اعتراض مردم این شهر شد.در حالی که در خرداد ماه امسال مسوولان قیمت جدید نان را اعلام کرده بودند از هفته گذشته بار دیگر قیمت نان که در حال حاضر اصلی ترین ماده غذایی مردم به شمار می آید افزایش یافت این در حالی است که کیفیت نان همچنان پايين مي باشد. طبق مصوبه شوراي آرد و نان شهرستان ,قيمت هر عدد نان لواش به 200ريال، نان بربري به 500 ريال و نان سنگك به 750 ريال است. به گفته مردم براي چانه نان لواش در شهرستان زنجان 160گرم وزن تعيين شده ولي به جرأت مي‌توان گفت كه اين وزن در كمتر نانوايي شهر زنجان رعايت و به درستي به نان تبديل مي‌شود. كم كردن از چانه در برخي نانوايي‌هاي لواش، بربري و سنگك و اكثر نانوايي‌هايي كه در مسيرهاي اصلي قرار نداشته ,رواج فراواني داشته و موجب سوختن نان به دليل وزن كم در حرارت تنورها مي‌شود. نان‌هاي بربري نيز در شهر زنجان كيفيت خوبي ندارند و به نظر مي‌رسد در پخت آن نيز كم توجي‌هاي فراواني صورت مي‌گيرد. يكي از شهروندان زنجاني در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: مردم از وضعيت نانوايي‌ها دل خوشي ندارند و انتقادات مردم نيز به جايي نمي‌رسد. فروش آرد، كم كردن چانه، بي‌كيفيت بودن نان، مرغوب نبودن نان و بسياري موارد ديگر, از جمله مشكلات نانوايي‌هاست كه مسئولان هر از چندي با سختگيري در مورد آنها اقداماتي را انجام مي‌دهند، ولي باز آش همان است و كاسه همان ... و خدا مي‌داند كه اين مشكلات كي برطرف مي‌شود



یکسال حبس تعزیری برای سه تن از فعالان حقوق فرهنگی آذربایجان در تبریز
يکشنبه ۱ دی ۱٣٨۷ - ۲۱ دسامبر ۲۰۰٨
ساوالان سسی:طبق گزارش هاي رسيده از تبریز، برای سه تن از مدافعان هویت آذربایجانی احکام قضايي در دادگاه بدوي صادر شده که پس از تاييد در دادگاه تجديدنظر زنداني خواهند شد.
علی صدیقی،حمید وحید رضائی نیا و اکبر حسین زاده از جمله فعالان سياسي و هويت طلب آذربایجانی هستند که در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز محاکمه و براي شان حکم صادر شده است.
به گزارش خبرنگار ما از تبریز علی صدیقی بازاری و حمید وحید رضائی کارمند موسسه مسکن مهر به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و اقدام علیه امنیت ملی از طریق پخش سی دی های حاوی اعلامیه دعوت مردم به تجمع دومین سالگرد تظاهرات اعتراض آمیز به چاپ کاریکاتور روزنامه ایران در خرداد ۸۵ به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم گردیده اند.علاوه از این دادگاه در خصوص اتهام وارده به اکبر حسین زاده مهندس الکترونیک مبنی بر فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت داخلی کشور از طریق پخش سی دی حاوی اعلامیه و شرکت در تظاهرات اعتراض آمیز خرداد ۱۳۸۵ آذربایجان به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم نموده است.
گفتنی است وجود یک سی دی حاوی اعلامیه و عکسهای تظاهرات خرداد ۸۵ در خانه و کامپیوتر آنها از، استنادات این احکام بوده است.
دادگاه نامبردگان بصورت غیر علنی و بدون حضور وکیل برگزار گردیده بود.
خاطرنشان می شود این افراد در ۲۶ اردیبهشت ۸۷ یعنی در آستانه دومین سالگرد تظاهرات اعتراض آمیز خرداد ۱۳۸۵ بازداشت و مدت نزدیک به دو ماه را در بازداشت موقت بودند، که بعدا" به قید وثیقه از زندان تبریز آزاد شدند.
سازمان عفو بین الملل در تاریخ ۵ ژوئن،۲۰۰۸ و وزارت امور خارجه آمریکا نیز در ۱۱ ژوئن ۲۰۰۸ در بیانیه های جداگانه ای نسبت به شکنجه صدها فعال حقوق مدنی آذربایجان ازجمله علی صدیقی ابرازنگرانی کرده بود.


تجمع کارگران کارخانه لاستیک سازی "آرتاویل تایر" در مقابل فرمانداری اردبیل
جمع کثیری از کارگران کارخانه لاستیک سازی "آرتاویل تایر" در مقابل فرمانداری اردبیل دست به تجمع زده و خواستار اقدام مسئولین دولتی برای پایان دادن به بلاتکلیفی خود شدند.
کارفرمای کارخانه لاستیک سازی "آرتاویل تایر" از روز 17 آذر ماه کارخانه را با بهانه انجام تعمیرات تعطیل و 1200 کارگر این واحد را بیکار کرده است.
کارگران کارخانه لاستیک سازی "آرتاویل تایر" در جریان تجمع خود در مقابل فرمانداری اردبیل خواستار از سرگیری فوری فعالیت کارخانه و بازگشت به کار خود شدند.
سایت پیام


http://unblock4myspace.com/index.php?q=aHR0cDovL3d3dy5zb2xndW5hei5jb20v

AZERBAYCAN XALQİNİN İSTEKLERİ HANGİ KANALDAN YERİNE YETİRİLE BİLİR?